Demonetizált lesz a gyerek tartalom a YouTube-on

170 millió dollárra lett büntetve a Google

Az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, az FTC (Federal Trade Commission) rekordmértékű 170 millió dollárra büntette a Google-t és a YouTube-ot a gyermekek adatvédelmének megsértése miatt. A YouTube ennek érdekében radikális változtatásokat fog eszközölni a platformon.

A YouTube a leglátogatottabb platform a 2-12 éves korosztályú gyermekek számára, és pont ezért is hozták létre a “YouTube Kids” applikációt, ami az oldalon található tartalmakat szűri, hogy a nebulók minél biztonságosabban böngészhessék a videókat. A YouTube ott hibázott, hogy engedély nélkül gyűjtötte a gyermek megtekintők adatait, és ezt a hirdetők arra használhatták fel, hogy célzott reklámokat tudjanak létrehozni kifejezetten a gyerekek számára. Az FTC szerint a platform nem tette lehetővé a szülők számára, hogy engedélyezzék (vagy sem) azt, hogy a YouTube gyűjthesse gyermekük adatait.

A YouTube ma hivatalosan is bejelentette, hogy négy hónapon belül változtatásokat fog eszközölni az ügy érdekében, kezdve azzal, hogy többé nem gyűjtik a gyerekeknek szánt tartalmaknál az adatokat (csak azokat, amik a platform működtetéséhez szükségesek). A YouTube továbbá kikapcsolja a célzott hirdetéseket az ilyen tartalmaknál, ami várhatóan hatalmas bevétel kieséssel fogja sújtani az egész platformot. Illetve, a kommentek és az értesítések is kikapcsolásra kerülnek. Annak érdekében, hogy kiderüljön egy adott videóról, hogy az gyerekeknek lett-e szánva vagy sem, mesterséges intelligenciát fognak bevetni, illetve a tartalomgyártóknak a feltöltéskor kell megmondaniuk egy önbevallásos rendszeren keresztül, hogy ebbe a kategóriába esik vagy sem.

youtube kids app logo

A YouTube továbbra is ösztönözni fogja a szülőket arra, hogy használják a “YouTube Kids” applikációt a 13 éven aluli gyermekek számára, hiszen már most több 10 millió felhasználóval rendelkezik, de céljuk, hogy sokkal többen használják. Az appot folyamatosan fejlesztik, most például jobban szűrték azon csatornák számát, amik az appon belül megjelenhetnek. Ezen felül reklámkampányokat is létre fognak hozni az app promótálásának érdekében, valamint számítógépre is létrehozzák a “YouTube Kids” oldalt.

Azért, hogy több minőségi és átgondolt gyerek, családi és edukációs tartalom legyen a platformon, a YouTube létrehoz egy 100 millió dolláros alapot, amit az elkövetkezendő 3 évben fognak felhasználni erre a célra. Az még egyelőre tisztázatlan, hogy mely csatornák fognak részesülni ebből a pénzből.

Hogy ez az egész változtatás milyen hatással lesz a platformra, egyelőre még nem lehet tudni, de az biztos, hogy nagyon sok tartalomgyártó bevétele fog visszaesni. Továbbá még az is tisztázatlan, hogy mi számít gyerek tartalomnak, beleértve például a Minecraft-ot vagy a Fortnite-ot, hiszen ezek nagyon sok gyerek nézőhöz jutnak el, de még sincsenek egy szinten a tojás bontogatós vagy slimeozós videókkal.

KÖVESS MINKET ITT IS